UTW AWF Warszawa

WRAŻENIA Z WYCIECZKI DO PŁOCKA – 13.04.2019

Wycieczka do Płocka to kolejny edukoplener zorganizowany dla UTW AWF w Warszawie przez BP PITUR – Piotr Kociszewski.

Wycieczka ta  rozpoczęła cykl wycieczek zaplanowany na rok akademicki 2018/2019 – Rok Jubileuszu X lecia UTW AWF.

Wyruszyliśmy z Warszawy wczesnym rankiem z humorami mimo, że pogoda nam nie sprzyjała. Padał śnieg i było zimno.

Grupa była liczna, bo 54-osobowa. Po dwóch godzinach jazdy dotarliśmy do Płocka, który przywitał nas słoneczną pogodą.

Naszym przewodnikiem po mieście był pan Piotr Kociszewski, który jak zwykle miał nam do przekazania dużo wiadomości.

Płock to historyczna stolica Mazowsza oraz stolica Polski w latach 1079-1138.

Miasto zostało założone w końcu X wieku i było jedną z głównych siedzib Królestwa .

Płock leży nad szeroką na ok. 8 km doliną Wisły. Główna część miasta położona jest na wysokim, prawym brzegu Wisły. Najwyżej położone jest Wzgórze Tumskie.

Odwiedziliśmy Bazylikę Katedralną z grobami książąt mazowieckich. Zobaczyliśmy panoramę Wisły ze Wzgórza Tumskiego i Zamek Książąt Mazowieckich.

Spacerem udaliśmy się na Rynek po drodze oglądając  m.in.gmach Liceum – Małachowianki – jednej z najstarszych szkół w Polsce. Podziwialiśmy zabytkowe kamienice na Rynku m.in. Dom Darmstadt i Ratusz wg projektu Jakuba Kubickiego.

Zwiedziliśmy Muzeum Mazowieckie, które mieści się w secesyjnej kamienicy przy ul. Tumskiej. Jest to jedno z najstarszych istniejących tego typu placówek w Polsce. Ma w swoich zasobach największe w Polsce zbiory sztuki secesji i art deco.

Zmęczeni ale pełni wrażeń udaliśmy się na obiad do Klubu Prawnika.

Po obiedzie p. Piotr zorganizował jeszcze spacer do zespołu kościelno-klasztornego Mariawitów. Niestety pogoda popsuła się, zaczął padać deszcz i było zimno.

Mimo zimna, wrażeń mieliśmy dużo. Płock podobał nam się. Warto tu wrócić w porze letniej aby raz jeszcze przejść się po urokliwym mieście.

Do Warszawy wróciliśmy wczesnym wieczorem zadowoleni.