UTW AWF Warszawa

WRAŻENIA Z WYCIECZKI DO KAZIMIERZA DOLNEGO I NAŁĘCZOWA  -  8.04.2017

Na życzenie słuchaczy zorganizowałam tym razem wycieczkę „Literackim szlakiem w krainie lessowych wąwozów”. Jak zwykle współorganizatorem wycieczki był pan Piotr Kociszewski – BP Pitur.

Z Warszawy wyjechaliśmy punktualnie o godz. 7 rano. Pomimo tak wczesnej pory humory dopisywały wszystkim, tym bardziej, że zapowiadała się dobra pogoda.

Autokar był zapełniony, bo z UTW AWF było nas aż 41 osób + 4 osoby z zaprzyjaźnionych UTW. Cieszy mnie to szczególnie, bo nasze wycieczki zyskują  na popularności!!!

Nasza wycieczka odbywała się pod hasłem edukopleneru, bowiem oprócz zwiedzania mamy zawsze ciekawą prelekcję . Tym razem prelekcja dotyczyła życia i twórczości Marii Kuncewiczowej. Barwnie o tym wszystkim opowiadała nam p. kierownik Muzeum Nadwiślańskiego.

Dom Marii i Jerzego to bowiem Muzeum o charakterze biograficzno – historyczno – artystycznym.

W Kazimierzu odbyliśmy spacer po Rynku z zabytkowymi kamienicami, odwiedziliśmy kościół farny, kościół św. Anny. Zwiedziliśmy Mały Rynek, Klasztor oo. Reformatów. Podziwialiśmy panoramę Kazimierza.

W czasie wolnym kupowaliśmy Koguty Kazimierskie, które są symbolem Kazimierza Dolnego oraz palemki, jako, ze byliśmy w Kazimierzu przed Niedzielą Palmową.

Następnym etapem naszej wycieczki był Nałęczów. Pobyt w tym miasteczku rozpoczęliśmy od posilenia się w Karczmie Nałęczowskiej, gdzie zjedliśmy bardzo obfity i smaczny obiad. Po obiedzie przeszliśmy do Parku Zdrojowego, gdzie podziwialiśmy ślady literatów związanych z uzdrowiskiem – w tym Stefana Żeromskiego i Bolesława Prusa. Zobaczyliśmy pomniki: Żeromskiego i Prusa, interesujące pawilony w Parku: Stare Łazienki, Domek Gotycki. Posmakowaliśmy także wody zdrojowej w Pijalni Wody.

O wszystkim barwnie opowiadał nam p. Piotr Kociszewski.

W drodze powrotnej do Warszawy snuliśmy już plany związane z wycieczkami w roku akademickim 2017/2018.

Wróciliśmy do Warszawy ok. godz. 20 uśmiechnięci, zrelaksowani i zadowoleni!!!