UTW AWF Warszawa

Szlakiem zamków krzyżackich

W dniach 6-8 maja 2016 roku odbyła się wycieczka autokarowa uczestników UTW AWF szlakiem zamków krzyżackich zorganizowana przez panią Lenę Fajbusiak i Biuro Turystyczne HORN.

Pierwszym punktem zwiedzania był zamek Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu. Następnie pojechaliśmy do Radzynia Chełmińskiego, gdzie zwiedzaliśmy ruiny imponującego zamku, a w nich rekonstruowaną bardzo wysoką kaplicę, lochy i dziedziniec. Popołudniu udaliśmy się do Grudziądza – zwiedzaliśmy spichlerze i nabrzeże Wisły i udaliśmy się do hotelu „Zdrojewo”.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy krzyżacki zamek w Gniewie, gotycki kościół i Muzeum Diecezjalne w Peplinie, a następnie przejechaliśmy do stolicy Państwa Krzyżackiego, Malborka.

Trzeci dzień wypełniło zwiedzanie Łasina, Nowego Miasta Lubawskiego oraz miejsca historycznej bitwy w 1410 roku – Pola Grunwaldu ze słynnym pomnikiem dwóch mieczy.

Pogoda dopisała, było słonecznie i ciepło. Wszyscy zadowoleni o godzinie 19:30 przybyliśmy na Plac Bankowy w Warszawie.