UTW AWF Warszawa

WRAŻENIA Z WYCIECZKI DO ŁODZI – 8.04.2016

/z Biurem Podróży „PITUR” Piotr Kociszewski/

Mimo niesprzyjającej pogody spotkaliśmy się wczesnym rankiem aby pojechać na wycieczkę do Łodzi.

W planie zwiedzania mieliśmy m.in. zwiedzenie Skansenu, Łódzkiej Architektury Drewnianej, Białej Fabryki Geyera,Centralnego Muzeum Włókiennictwa z prezentacją dawnych maszyn. Wszystko to zobaczyliśmy, a także posłuchaliśmy historii.

Naszym przewodnikiem po Łodzi była p. Elżbieta Pędziwiatr, wielka patriotka miasta.

W planie był także spacer po dawnym imperium K.W. Scheiblera – Księży Młyn, ale deszcz nie pozwolił na wyjście z autokaru, dlatego też podziwialiśmy wszystko z okien autokaru.

Widzieliśmy także Pałac Izraela Poznańskiego, Manufakturę – współczesne centrum handlowe w miejscu dawnych zakładów I. Poznańskiego.

Na terenie Manufaktury zjedliśmy obiad.

Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do autokaru aby  zwiedzić Willę Kindermana – perełkę łódzkiej  secesji. Obecnie jest to siedziba  Miejskiej Galerii Sztuki.

I wreszcie spacer ulicą Piotrkowską – odnowioną. Jest to najsłynniejszy łódzki salon. Posłuchaliśmy  opowieści o znanych postaciach związanych z Łodzią, a także o plenerach filmowych.

Zakończenie wycieczki to podziwianie panoramy Łodzi z 15 piętra.

Pełni wrażeń wróciliśmy do Warszawy.